Fortune 100 Best Companies To Work For™ in Europe 2024. Se listen her.
MENU

Fordele ved at opnå en Great Place To Work-certificering

 Fordele ved at opnå en Great Place To Work-certificering

Gør jeres certificering til en strategisk fordel som jobsøgende orienterer sig efter, samtidig med at I styrker tilliden i hele jeres organisation.

At opnå en Great Place To Work®-certificering er mere end blot en anerkendelse – det er et stærkt værktøj til at forme fremtiden for jeres arbejdsplads. Fra at tiltrække topkandidater til at være det oplagte valg for jeres kunder, kan certificeringen være en fordel for jeres virksomhed til at drive en langsigtet succes.

Hvad repræsenterer en Great Place To Work-certificering?

En Great Place To Work-certificering er en stærk anerkendelse af arbejdspladsen, der signalerer til medarbejdere, kunder og fremtidige kollegaer, at jeres virksomhed værdsætter medarbejderne og er dedikeret til deres velvære og vækst.

Den gode arbejdsplads er en prioritet i hele virksomheden der indkapsler jeres fælles forpligtigelse til en tillidsbaseret og resultatskabende kultur.

Grundlaget for certificeringen er Trust Index™ medarbejderundersøgelsen - et omfavnende værktøj, der måler niveauet af tillid mellem medarbejdere og ledelse, retfærdigheden i arbejdspladsens praksisser og den overordnede medarbejderoplevelse.

Certificeringen er ikke en engangsforestilling; det er en strategisk, løbende proces til at opretholde og forbedre jeres arbejdspladskultur, hvilket styrker jeres omdømme blandt kollegaer, kunder og forretningspartnere.   

1. Tiltræk topkandidater med et forbedret employer brand

En Great Place To Work-certificering kan være med til at forbedre jeres employer brand og fungerer som en stærk anerkendelse af en virksomhedskultur, der værdsætter sine medarbejdere – og kan, som et resultat af det, tiltrække et højere antal ansøgere der er motiveret, kompetente og klar til at udvikle sin karriere hos jer.  

"Uanset hvilken rekrutteringsopgave, du står overfor, vil jeg til enhver tid mene, at en Great Place To Work certificering gør dig bedre stillet”

Jens Petersen Sørensen, direktør i People Company

2. Mål og forbedr jeres arbejdspladskultur mod specifikke målepunkter

Kernen af en Great Place To Work-certificering er Trust Index medarbejderundersøgelsen, som giver en dybdegående analyse af jeres virksomhedskultur. Undersøgelsen måler ikke kun tilliden mellem medarbejdere og ledelse, men tilbyder også indsigt i områder som f.eks. oplevet retfærdighed, følelsen af tilhørsforhold og ledelsens effektivitet.

Ved at gennemføre medarbejderundersøgelsen årligt (eller foretage regelmæssige puls-målinger gennem året, som nogle af vores kunder gør), opnår I handlingsorienterede data, der hjælper med at bevare et klart billede af jeres styrker og områder som kan forbedres, så jeres kultur udvikler sig positivt over tid.

3. Vis andre den bedste side af jeres arbejdsplads

Certificeringen kommer med et et digitalt certificeringslogo, der løbende fungerer som en positiv påmindelse om jeres præstationer på arbejdspladsen. Certificeringslogoet bruges ofte af virksomheder i rekrutteringskampagner, på social medie profiler, i jobopslag og fysisk på kontorerne.

Certificeringslogoet er et nemt udgangspunkt for at fortælle om de værdier, der former jeres arbejdsplads og dermed jeres employer brand.   

4. Opnå yderligere anerkendelse

Great Place To Work-certificeringen åbner dørene for større synlighed, da den gør jeres virksomhed til en potentiel kandidat til en placering blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser, Best Workplaces in Europe eller Worlds Best Workplaces.  

At være blandt de bedste arbejdsplasdser forbedrer ikke bare jeres employer brand, det skaber yderligere anerkendelse som kan tiltrække topkandidater og forbedre medarbejdermoralen.

”Placeringen blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser har styrket vores rekrutteringsproces. Vi har flere medarbejdere, der aktivt har valgt at søge job hos os på grund af vores placering, resultater og samarbejde med Great Place To Work”

Abakion, København og Århus

5. Skab medarbejderstolthed og fastholdelse af medarbejdere

At være certificeret af Great Place To Work fremmer en følelse af stolthed blandt medarbejderen hvilket er afgørende for engagement og fastholdelse af medarbejdere. Stolthed er en essentiel del af medarbejderes engagement. Vores forskning har vist, at når medarbejdere er stolte over at arbejde hos en virksomhed, er de:

  • Seks gange mere tilbøjelig til at anbefale deres arbejdsplads til andre.
  • To gange mere tilbøjelig til at ville blive hos virksomheden i lang tid.

Certificeringen viser at jeres virksomhed gør noget anderledes, og at medarbejderne er stolte over at være en del af det.

6. Styrk jeres virksomheds værdier og kultur

Certificeringen går dybere end bare ekstern anerkendelse – det er et stærkt internt værktøj til at styrke jeres arbejdsplads’ værdier og kultur. Når I løbende har en postitiv historie at fortælle kollegaerne om at jeres arbejdsplads er et fantastisk sted at arbejde, vil alle fortsætte med at gøre jeres arbejdsplads til et fantastisk sted at arbejde. Engagementet er smittende.

Ved at fejrer jeres certificering minder I alle om, at de er en del af noget særligt, og at deres bidrag er anerkendt og værdsat.

7. Bliv en del af et fællesskab med andre fantastiske arbejdspladser

Certificering placerer jeres virksomhed i selskab med nogle af verdens bedste arbejdspladser. I får også mulighed for at deltage i et levende fællesskab med ligesindede virksomheder, dele ’best practices’ og fejre sammen ved begivenheder som Certification Nation Day.

8. Tiltræk aktionærer, kunder og andre virksomhedsinteressenter

En kultur baseret på en høj grad af tillid er nøglen til at opnå en Great Place To Work-certificering – og det er også en drivkraft til en bedre forretningspræstation. Kunder vælger også i stigende grad at gøre forretning med virksomheder som behandler deres medarbejdere godt.

Certificeringen signalerer til kunder og aktionærer, at jeres virksomhed er engageret til etiske og bæredygtige forretningsgange i overensstemmelse med moderne ESG-forventninger.

9. Fejr som et team

At fejrer certificeringen er mere end blot en fest – det er en nøgleadfærd hos ledelsen, som fremmer sammenhold og styrker værdierne på jeres arbejdsplads. Ifølge Michael C. Bush, CEO hos Great Place To Work, “De mest vigtige ting at fejre er virksomhedens værdier og hvordan folk hjælper virksomheden med at opnå dens formål.”

Når I fejrer som et team – uanset om det er jubilæer, personlige milepæle eller virksomhedssuccesser – sender det en stærk besked til jeres medarbejdere om, hvad der virkelig betyder noget.

10. En certificering er baseret på lydhørhed og involvering  

At invitere medarbejdere til at deltage i Trust Index medarbejderundersøgelsen hjælper ikke kun til at opnå en mulig Great Place To Work-certificering, men opbygger også goodwill og tillid i jeres virksomhed. Medarbejdere værdsætter muligheden for at give deres meninger tilkende og løbende at blive lyttet til. At lytte struktureret til medarbejderne signalerer, at deres tilfredshed og trivsel er topprioriteter.

”Great Place To Works medarbejderundersøgelser giver vores medarbejdere mulighed for at komme til orde på områder, hvor de føler, der er et behov for forbedringer og udvikling.”

Hilti – 40.000 medarbejdere i hele verden – herunder Danmark.

 


 

Artiklen er oprindeligt udgivet af Great Place To Work US og skrevet af Claire Hastwell. Publiceringen af denne artikel er en redigeret version af Great Place To Work Danmark.


BEMÆRK! Dette websted bruger cookies og lignende teknologier.

Ved at bruge vores hjemmeside accepterer du alle cookies i overensstemmelse med vores Cookie Policy.

jeg accepterer