7 råd til at skabe en god arbejdsplads
Nogle gange må man kigge ud over landegrænsen for at finde ny inspiration i arbejdet med at udvikle et godt arbejdsmiljø og for at se, hvad der rører sig i andre virksomheder. Da Great Place to Work® er et globalt institut, har vi mulighed for at dele erfaringer fra de bedste arbejdspladser på tværs af kontinenter og landegrænser, og vi deler dem her med jer.
I denne blog, som er skrevet af Marcus Erb, senior konsulent hos Great Place to Work i USA, viderebringes 7 gode råd til, hvordan man starter rejsen mod at blive en god arbejdsplads. Syv amerikanske ledere fra små og mellemstore virksomheder har givet hver deres bud på, hvor man kan starte:
1. Start med dig selv
2. Vend rundt på den traditionelle ledelsesdynamik
3. Ansæt de bedste
4. Se medarbejderne som hele mennesker
5. Brug positiv, konstruktiv motivation
6. Del ansvaret for værdierne
7. Start nu
De 7 råd uddybes i den oprindelige artikel, som du kan læse her (på engelsk) ”A Great Workplace - Where To Start? Seven Suggestions from Best Workplace Leaders”